KARADENİZ RÜYASI BATUM TURU

KARADENIZ RÜYASI VE BATUM TURU
1.GÜN
Değerli misafirlerimiz, sizleri 19.00 Anka Tur Ofisi önünden alarak gece yolculuğumuza başlıyoruz.
2.GÜN
AMASYA – GÖK MEDRESE -  BEYAZIT KULLİYESİ – SAAT KULESİ – YEŞİLIRMAK – HAVZA – BOYABAT – SİNOP - SİNOP CEZAEVİ – MAKET YAPIM ATÖLYELERİ – GERZE – BAFRA - SAMSUN ATATÜRK ANITI - BANDIRMA VAPURU
AnkaTur otobüs içi ikramları eşliğinde yola çıkıyoruz. Sabah Şehzadeler Şehri Amasya'ya ulaşıyoruz. Şehrin hemen girişinde Gök medrese tüm ihtişamıyla bizleri karşılıyor olacak. Burada vereceğimiz kısa bir fotoğraf molasının ardından, kentin en önemli Osmanlı eserlerinden olan 2. Beyazıt Külliyesi’ni ve Cami’ni geziyoruz. Rehberimizin anlatımlarını dinledikten sonra Yeşilırmak’ın üzerinden geçerek Amasya Saat Kulesi’ne ulaşıyoruz. Tam da Yeşilırmak üzerinde Rehberimizden ünlü âşıklar Ferhat İle Şirin’in hazin hikâyesini dinliyoruz. Ardından Osmanlı Döneminden kalma evlerin sıra sıra dizildiği Yalı Boyu mahallesinde keyifli bir yürüyüş yapıyoruz. Gezilerimizi tamamladıktan sonra Havza ve Boyabat istikametiyle en kuzeydeki ilimiz konumunda bulunan Şirin Sinop’a ilerliyoruz. Küçük ve şirin bir olan Sinop’ta Maket Gemi Yapım Atölyeleri, liman, romanlara ve türkülere konu olmuş Tarihi Hapishaneyi gezip Sinop Limanda öğle yemeği için mola veriyoruz. Sinop gezimizi tamamladıktan sonra Gerze – Bafra - Alaçam istikametinden Samsun’a varıyoruz. İlk olarak Samsun Meydanında bulunan ATATÜRK Heykelini görüyoruz. Sonrasında doğu park alanı içinde yer alan ATAMIZI Samsun’a ulaştıran aslına uygun olarak yapılan Bandırma Vapurunu gördükten sonra otelimize ulaşıyoruz. Akşam yemeği ve konaklama otelimizde. SAMSUN.
3.GÜN
ORDU – BOZTEPE – ALTINDERE MİLLİ PARKI – SÜMELA MANASTIRI – FRESKLER – KARADAĞ – AYAZMA – KAYA KİLİSESİ - MAÇKA - ZİGANA GEÇİTİ
Sabah otelimizde alacağımız açık büfe kahvaltı sonrasında, rehberimizden aldığımız bilgiler eşliğinde Ordu kentinin sembolü ve Boztepe’ye Çıkmalı Şu Orduya Bakmalı sözünün mekânı olan Boztepe’ye çıkıyoruz. Ordu’yu ve Karadeniz’i ayaklarımızın altında hissedeceğiz. Serbest zamanımızın ardından, Ordu’dan ayrılarak Trabzon Maçka’da bulunan Altındere Milli Parkına hareket ediyoruz. Altındere Milli Parkı içine girdiğinizde adeta yeşilin 1001 tonunu göreceksiniz. Yeşilliklerin içinde bulunan Karadağ’ın eteklerinde kayaya oyularak inşa edilmiş olan Sümela Manastırının mimari harikasını gördüğünüzde şaşkınlığınızı gizleyemeyeceksiniz. 1250 mt yükseklikte bulunan Sümela Manastırını gezerken rehberimizin anlatımlarından sonra bir kez daha büyüleneceksiniz.    Ayazma, Kaya Kiliseleri, Su Kemerleri, Kaya Freskleri gezisi ardından yıllarca uzaklara geçit imkânı vermeyen ve adı türkülere konu olan Zigana Dağı’na çıkıyoruz. (Sümela Manastırı'nda yapılan restorasyon çalışmaları nedeniyle manastır, 22 Eylül 2015 tarihinden itibaren geçici süreyle ziyarete kapatılmıştır. Restorasyon süresi belli olmadığından, tur tarihinde manastırın kapalı olması durumunda Sümela Manastırı’nın Altındere Milli Parkı içerisinden panoramik fotoğrafı alınacaktır.)  Zigana Geçidi’nden Gümüşhane sınırına geçtiğimizde Karadeniz ve Doğu Anadolu Bitki Örtüsü ve iklimi arasındaki keskin ayrıma da canlı şahitlik edeceksiniz. Zigana üzerinde bulunan Hamsiköy’de, köyün meşhur sütlacının tadına bakabilirsiniz. (Ekstra) Keyifli geçen günümüzün ardından otelimize ulaşıyoruz.Akşam yemeği ve konaklama otelimizde. MAÇKA.
4.GÜN
TRABZON – AYASOFYA MÜZESİ – TELKÂRİ ATÖLYESİ – SOĞUKSU MEVKİ - ATATÜRK KÖŞKÜ - SÜRMENE - MEMİŞOĞLU KONAĞI – UZUNGÖL – KARASTER – LUSTRA YAYLAÖNÜ YAYLALARI – ÇAY FABRİKASI –  RİZE KALESİ – RİZE BEZİ ATÖLYESİ
Sabah otelimizde alacağımız açık büfe kahvaltı sonrasında, gezilerimize Karadeniz’in en gelişmiş kenti olan Trabzon’a varıyoruz. 13.yy da I. Manuel Komnenos zamanında yapılmış, 1572 yılında camiye çevrilmiş, 1964 tarihinde müzeye çevrilmiş Pontus Devletinin önemli eserlerinden biri olan Ayasofya Kilisesi ve Camii sini geziyoruz. Trabzon merkezde küçük bir gezinti yapıyoruz bu gezintide Trabzon’a has olan Telkari Sanatının örneklerini görebileceğimiz ve satın alabileceğimiz Telkari Atölyesi ve Mağazası gezintisinin ardından Soğuksu Mevkiine doğru yola çıkıyoruz, burada bizi bir 20.yy şaheseri olan Atatürk Köşkü karşılıyor. Ulu Önder bu köşkü 1924 ve 1930 yıllarında iki kez ziyaret etmiş, 1937 yılında burada kalarak vasiyetinin bir kısmını da bu köşkte yazmıştır. Köşk’ün mimarisi ve bahçesi sizleri büyüleyecek cinsten. Atatürk Köşk’ü gezimizin sonrasında, Sürmene’de bulunan Çay Fabrikamıza giderek Çay’ın dalından koparılıp bardaklarımıza gelişine dek izlediği süreci yerinde öğreniyoruz. Gıda Mühendisinden alacağımız bilgiler sonrasında dileyenler Hediyelik Çay alışverişini bu noktadan yapabilirler. Çay fabrikası ziyaretimiz sonrasında ise yine Sürmene denince ilk akla gelen unsurlardan olan Sürmene Bıçağı Atölyesine gidiyoruz. Sürmene Bıçağı hakkında da bilgilendikten ve alışverişimizi yaptıktan sonra, Türk Sivil Mimarisinin bölgedeki önemli örneklerinden olan Memiş Ağa Konağı’nı geziyoruz ve burada yöresel bal, peynir, tereyağı vb. yöresel doğal ürünlerin alışverişi için serbest zaman veriyoruz. Türk ve Rum mimarisinin bu ortak şaheserinde çekeceğimiz muhteşem fotoğrafların ardından Karadeniz’in simgesi haline gelen Uzungöl’e hareket ediyoruz. Bu turumuzda minibüslerimize binerek Karaster – Lustra – Yaylaönü yaylalarını görmek üzere yola çıkıyoruz. Yol güzergâhımız üzerinde birçok yayla daha görme şansınız olacaktır. Karaster – Lustra Yaylaönü’n de vereceğimiz molalarda fotoğraflar çekebilir birçok güzelliği aynı anda görebilirsiniz. Sis durumunda Demirkapı (Haldizen) Yaylasına çıkılacaktır. Uzungöl ve yaylalar gezilerimizin ardından Rize’ye hareket ediyoruz. Rize Şehir Merkezinde turumuzu panoramik olarak yapıyoruz. Sonrasında Rize Bezinin tanıtılacağı ve alışverişinin yapılacağı atölyemize varıyoruz. Sonrasında Şirin Rize’yi Kuşbakışı Seyredeceğimiz Rize Botanik Parkına veya Rize Kalesine çıkıyoruz. Gezilerimizin ardından otelimize yerleşiyoruz. Akşam yemeği ve konaklama otelimizde. ARDEŞEN-ÇAYELİ-RİZE.
 5.GÜN
AYDER YAYLASI – GELİN DÜVENİ ŞELALESİ - FIRTINA DERESİ – ZİLKALE – RAFTİNG - GONİO (APSAROS) KALESİ - ÇORUH NEHRİ - TİYATRO BİNASI - MEDEA HEYKELİ - BATUM LİMANI - MERYEM ANA KATEDRALİ - ORTA CAMİİ – BOTANİK BAHÇE
Sabah otelimizde alacağımız açık büfe kahvaltı sonrasında, Dünyadaki cennet Ayder Yaylası’na doğru yola çıkıyoruz. Fırtına Deresi’ni takip ederken kestane, kızılağaç, doğu ladini gibi Doğu Karadeniz bitki örtüsünün en zengin örneklerini görerek Hala Deresi’nin yanındaki tarihi Osmanlı Taş köprülerinden Mikron veya Kale Köprüsünde fotoğraf molası veriyoruz. Kaçkar Dağları’nın en güzel noktasından biri olan Ayder Yaylası’nda keyifli bir yürüyüş yapıyoruz. Gelin Düveni Şelalesi ve diğer şelaleleri görüyoruz. Kalegon gezisi sonrası yaylada serbest zamanda keyifli bir yürüyüş yapıp yöre insanlarıyla keyifli sohbetler yapabilirsiniz. Ayder Yaylası’nda kendinizi bambaşka bir dünyada hissedeceksiniz. Karadenizin en güzel vadilerinden Fırtına Deresi’nin yanında öğle yemeği için mola veriyoruz. Öğle yemeğinde yöresel lezzetler olan Muhlama, Laz böreği, Kara Lahana Sarması, Kırmızı Benekli Alabalığının tadına bakıyoruz. Keyifli öğle yemeğinin ardından, Sarp Sınır Kapısında giriş işlemlerimizi tamamladıktan sonra Gürcistan / Acara bölgesine geçiyoruz. Hz. İsa’nın On İki Havarisinden biri olan St. Mathias`in mezarının da bulunduğu Roma döneminden kalan ve en son Osmanlılar döneminde kullanılan Gonio (Apsaros Kalesi'ni)  (Panoramik) görüyoruz. Bir sonraki durağımız, eski bulvar yanındaki Küçük Botanik Bahçesi olacaktır. Karadeniz’e özgü çok sayıda ağaç ve bitki türünü gördükten sonra tekrar şehir merkezine dönerek kent merkezini gezmeye başlıyoruz. Burada; Tarihi Meryem Ana Katedral Kilisesi'ni, Tarihi Orta Camii, Tiyatro Binasını, Medea Heykeli'ni, Batum Limanı'nı ve yeni oluşturulan yüzüyle Avrupa Meydanı’nı göreceğiz. Batum Bulvarı'nda gezinti yaptıktan sonra alışveriş için serbest zaman vereceğiz. Ardından Sarp Sınır Kapısı'ndan çıkış işlemlerini yapıp, otelimize yerleşiyoruz. Akşam yemeği ve konaklama otelimizde. HOPA
NOT: Türkiye ile Gürcistan Devletleri arasında yapılan anlaşma gereği TC vatandaşları Batum'a üzerinde TC kimlik numarası bulunan nüfuz cüzdanı ile geçiş yapabilmektedir. Bunun dışındaki kimlik kartları ile (ehliyet, kurum kimlikleri vs.) geçiş yapılamamaktadır. Ailesi ile birlikte (Anne ve Babanın Aynı Anda) seyahat etmeyecek olan 18 yaş altı misafirlerimizin BATUM'A geçişleri için NOTER’den onaylı MUVAVFAKATNAME almaları gerekmektedir. Bebekler, Çocuklar dâhil kimliklerde fotoğraf olması zorunludur. Kimlikler yırtık ve yıpranmış olmaması gerekmektedir. Gürcü memurları zaman zaman 10 yıldan eski olan kimlikleri kabul etmemektedir.
6.GÜN
DOĞA HARİKASI BORÇKA - KARAGÖL - KLASKUR DERESİ - ARTVİN ŞEHİR TURU – DEV ATATÜRK HEYKELİ – ARTVİN KALESİ - TORTUM ŞELALESİ – UZUNDERE – ERZURUM Sabah otelimizde alacağımız açık büfe kahvaltı sonrasında, Klaskur Vadisi’ne giriyoruz. Buradan farklı yaşam alanlarını içinde barındıran ve doğal güzelliğini korumuş, el değmemiş bir ekosisteme sahip Gürcistan sınırındaki Borçka’ya ulaşıyoruz. Artvin'in ilçesi Borçka'ya vardığımızda minibüslerimize transfer olarak muhteşem ekosisteme sahip Karagöl’e ulaşıyoruz. Denizden yüksekliği 1500 metrede bulunan ve 19.yy da bir heyelan sonucu Klaskur Deresi’nin önünün kapanmasıyla oluşmuş bir doğa harikası Karagöl’de göl kenarında çayınızı yudumlarken güzel manzaranın tadına doyamayacaksınız. Karagöl ve etrafı geçtiğimiz yıllarda ise Benim İçin Üzülme dizisine de ev sahipliği yapmıştı. Bölgeyi gezdikten sonra otobüsümüze geri dönüp Karadeniz’in ve belki de Türkiye’nin en ilginç şehri Artvin’e ulaşıyoruz. Artvin şehir merkezi çok dar olup büyük otobüsler içeri girememektedir. Bu nedenle Artvin şehir turumuzu panoramik olarak gerçekleştiriyoruz. Burada Dünyadaki Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK’e ait en büyük heykeli panoramik olarak gördükten sonra Yusufeli üzerinden Tortum’a hareket ediyoruz. Muhteşem manzaraya sahip Tortum Şelalesi altında fotoğraf molası verdikten sonra Erzurum’da bulunan otelimize varıyoruz. Akşam yemeği ve konaklama otelimizde.
 7.GÜN
ERZURUM – ÇİFTE MİNARELİ MEDRESE – ULU CAMİ – YAKUTİYE MEDRESESİ – OLTU TAŞI - TAŞHAN – NENE HATUN TÜRBESİ -AZİZİYE TABYALARI
Sabah otelimizde alacağımız açık büfe kahvaltı sonrasında, Doğu’nun en yüksek ili Erzurum’u gezmeye başlıyoruz. İlk durağımız Türkiye’nin en büyük medresesi olan ve ilginç öyküsüyle hafızalara kazınan Çifte Minareli Medrese olacak. Ardından Ulu Camii, Yakutiye Medresesi (Türk ve İslam Eserleri Medresesi) gezilerimizi tamamlayıp, Erzurum’un meşhur Oltu Taşı ürünlerinin sergilendiği Taşhan’a gidiyoruz. Büyüleyici taşlar arasındaki gezintimizin ardından Erzurum savunmasının en büyük kahramanlarından Nene Hatun’un mezarının bulunduğu Aziziye Tabyaları’nı gezdikten sonra kentten ayrılıp, dönüş yolculuğumuza başlıyoruz. Akşam saatlerinde Gaziantep’e varıyor ve bir başka Anka Tur organizasyonunda buluşmak üzere siz değerli misafirlerimizi aldığımız noktalara bırakarak üzülerek sizlerle vedalaşıyoruz.